onsdag 22 juli 2009

Livin on the edge...






Tiden går fort här i staterna! Ska bara vara här i drygt två veckor till. Ser verkligen framemot att dra till La Palma, men jag skulle gärna stanna här längre. Mitt jobb här är både roligt och givande! Jag har lärt mig jättemycket som jag kommer att ha nytta av när jag fortsätter plugga! Det händer förstås roliga saker utanför jobbet också! I helgen hyrde vi en bil! Att ha bil här underlättar verkligen, det är inte mycket som är inom gångavstånd här. Har lånat en cykel av min snälla kollega Sarah över sommaren, men det är inte helt lätt att hitta cykelvägar. När Sofia och jag var på cykelutflykt häromdagen fick vi vända om efter bara någon kilometer då vi kom till en motorväg! Sedan testade vi en annan riktning och hittade, tro det eller ej, en cykelväg!

Mer om helgen... Min kollega Josh hade fest! Han bor i värsta partyhuset med biljard och jacuzzi. Så stämningen var på topp och kvällen bjöd, inte helt otippat, på beer pong och andra roliga öllekar! Som capsa (Chalmerslek), fast med pingisboll! Dagen efter, pigga och glada, drog vi till Kings Island som är ett tivoli i Cincinatti! Jätteskoj och mysigt med roadtrip!

Jag bor ju på ett campus mitt ute i ingenstans, men häromdagen drog jag, Sofia och Alvaro in till downtown Dayton för första gången. Folk här talar inte så gott om downtown, många har aldrig ens varit där. Alvaros kompis Danny varnade oss för farliga downtown och hade svårt att förstå vad vi skulle där och göra. Det var verkligen en jätterolig kväll. Vi åt glass vid kanalen och lyssnade på ett jazzband tillsammans med ett gäng pensionärer. Sedan drog vi till bargatan, det enda området i stan som inte var heldött. Det är en väldigt öde stad med mycket som står tomt. Vi käkade på ett jättetrevligt ställe och för ett ögonblick kändes det som att vi var tillbaka i Sverige igen! Känslan försvann snabbt ute på gatan där minst var tredje person vi mötte var drogpåverkad. Gick och tog en drink på ett ställe med open mike night. Det verkade som att vi hade klarat oss i den farliga staden. Dessvärre råkade vi hoppa på fel buss hem, vilket vi upptäckte så pass sent att vi inte kunde ta oss tillbaka till universitetet. Fick ringa Danny, som var schysst och kom och hämtade oss. Det var en galen, men otroligt rolig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar